Kurumsal Fotoğrafçılık

 

Kurumsal Fotoğrafçılık

 

Kurumsal fotoğrafçılığı olay  fotoğrafçılığı ve insan "ceo portre" olarak özetleyebiliriz. Olay fotoğrafçılığını içine giren branşlar; Konferanslar , doğum günü partileri , yıbaşı partileri, resepsiyonlar , satış etkinlikleri , sportif organizasyonlar gibi kurumsal etkinlikleri olarak sıralayabiliriz. Bu organizasyonlara katılan tüm çalışanlar , konuşmacılar ve misafirler fotoğraflanarak en iyi sonuç elde edilir. Kurumsal portre fotoğrafçılığı ise (ceo portresi) web siteleri , dergiler ve diğer yayın gruplarını hedef alınarak gerçekleştirilir. Kurumsal çalışanları en doğal oldukları yerde yani çalışma ortamında fotoğraflamak temel amaç olacaktır. İstekler doğrultusunda studyo çekimlerine de yönelebilinir. 

Kurumsal Fotoğrafçılık Temel Prensipleri

 

Gerçekten sorumluluk ve dikkat isteyen bir çekim tekniğidir. Çekimin içeriğini öğrendikten sonra eğer doğru ekipmanlara sahip değilseniz kesinlikle o çekimi kabul etmemenizi öneririm. Teknik ekipman bu çekimler için vazgeçilmez bir unsurdur. Kurumsal çekimlerde her zaman istediğiniz ışık kalitesini bulamayabilirsiniz. Çok sayıda düşük ışıklı ortamda çalışmak zorunda kalabilirsiniz. Işığın sınırlı oldu bu tip karanlık ortamlarda harici flaş bizdeki adı ile tepe flaş'ı mutlaka yanımızda bulundurmamız gerekir. Bunun yanında elbette çekim teknikleri hakkında azami bilginiz olması da şarttır.

Kurumsal Fotoğrafçılık Temel İpüçları

 

a)  Mutlaka ama mutlaka bu tip organizasyonların çekimlerinde sizleri rahat ettirecek ama aynı anlamda sizi şık gösterecek kıyafetleri tercih edin. 400-500 kişilik bir etkinliğin içinde bulabilirsiniz kendinizi. Tüm konuklar takım elbiseler , şık smokinler ve muhteşem gece elbiseleri ile çıkabilir karşınıza. Siz orada bir kot pantolon bir tişört ile çok sıradan ve o organizasyona saygı duymayan bir fotoğrafçı olarak gözükebilirsiniz.

 

b) Çekimin bir gün öncesinden ya da çekimin en az 2 saat öncesinde organziasyon yerinde olun. Mekanı mutlaka keşfedin ve aydınlatma koşularını analiz edin. Eğer bunun için hiç fırsatınız olmaz ise organizasyon sahipleri veya organizasyonun düzenleneceği yerdeki kişilere ulaşarak mümkün olduğunca bilgi alın.

 

c) Çekim öncesinde organizasyonda konuşmacı olacak kişiler ile ilgili mutlaka organizatörden doğru brief almak gereklidir. Bu sayede önem arz een konuşmacı veya kişilerin fotoğraflarına daha da ağırlık vermek gerekir.

 

d) Kendinizi her zaman görünmez adam olarak hissetirin. Görünmezi oynamak bu tip organizasyonlarda insanları rahatsız etmeden çekimlerinizi gerçekleştirmek sizler için her zaman avantaj sağlar.

 

e ) Teklif edilse bile bu tip etkinliklerde kesinlikle ama kesinlikle alkol almayın. Kimse sarhoş veya alkol kokan bir fotoğrafçı istemez. Tüm işleriniz bittikten sonra alkol almak ise sizin en tabi hakkınız.

 

f) Etkinlikte yemek yeme esnasında insanların çekimlerine ara verin. Sadece genel ortamı çekmeye özen gösterin. yemek yerken özellikle çiğneme esnasında biri sizi çekse sizde sanırım rahatsız olursunuz. Genel ortamı yansıtmak bu durumlarda en mantıklısıdır.

 

g) Etkinlik sırasında bir kişinin fotoğrafını çektiniz ve rahatsız olduğunu hissederseniz gülümseyin ve hemen kaçın yanından. Etkinlikteki bir kişi size ters bir laf ederse sakın diyaloğa girmeyin gülümseyin ve geçin daha sonrasında rahatsız olduysanız organziasyon sahiplerine bu durumu bildirin.

 

h) Sadece insanlarla sınırlı kalmayın etrefı çok iyi gözlemleyin. Bir pasta , bir içki masası bir süsleme sayesinde karelerinize farklı bir boyut katabilirsiniz.